تاریخ : چهار شنبه 25 مرداد 1402
نویسنده : khoram

 

هپاتیت A چگونه تشخیص داده می شود؟ اثرات جانبی این واکسن ها خیلی خفیف است و علائمی شبیه سرماخوردگی و درد در ناحیه واکسن می باشد. با این حال، این میوه عجیب و غریب و مفید خیلی شناخته شده نیست و خیلی کم در میوه فروشیها و سوپرمارکتها وجود دارد، بنابراین کسانی که میخواهند شوگر اپل داشته باشند بهتر است آن را خودشان پرورش دهند. درخت این میوه به راحتی خودش رو با محیط تطبیق میدهد و تقریباً در هر شرایطی قابل پرورش دادن هست. کاستارد اپل یک منبع غنی از آهن است که احتمال زایمان زودرس را کاهش میدهد. این میوهی پر کالری بوده و قندهای موجود در آن، باعث افزایش میزان متابولیسم بدن میشود بنابراین اشتها را افزایش میدهد و با خوردن غذای بیشتر منجر به افزایش وزن میشود. در مورد میزان شیوع هپاتیت A و سطح ایمنی جامعه نسبت به این بیماری مطالعات مختلفی در کشور انجام شده است. همچنین میزان بتاکاروتن این میوه بیشتر از هویج بوده و در نتیجه برای سلامت چشم و تقویت بینایی نقش بسزایی دارد. سالاک دارای کلسیم, دکتر زنان و زایمان فلاونوئید و املاح معدنی مختلفی است که به تقویت دستگاه گوارش کمک میکند و در بهبود بیماریهایی چون اسهال موثر است. سالاک به دلیل داشتن پتاسیم و پکتین بالا میوه تقویت حافظه نامیده میشود.

این ماده به عنوان یک ملین برای پاک کردن حرکات روده به دلیل داشتن فیبر در رژیم غذایی مفید است، همچنین به سایر بیماریهای گوارشی مانند اسهال، سوزش قلب، التهاب دستگاههای مربوط به هضم غذا، گاستریت و غیره نیز کمک میکند و همچنین برای محافظت از شما از بیماریهای گاه به گاه نیز مفید است. اگر آزمایش توتال آنتی بادی یا نتیجه IgG هپاتیت A مثبت گردد در این صورت نشان می دهند که قد هیچگونه واکسن علیه HAV دریافت نکرده است، پس این فرد قبلا در معرض ابتلا به عفونت هپاتیت A بوده است. طعم میوه نارس ترش است، اما رسیده آن طعمی شیرین و کمی اسیدی شبیه آناناس دارد. گوشت این میوه شبیه گلابی است و طعم شیرین و کمی اسیدی دارد. این میوه شبیه میوههای خانواده ساعتی است ولی از دیگر میوههای این خانواده خوش طعم تر و کمتر اسیدی میباشد که درون آن دانههایی با یک پوشش ژلاتینی وجود دارد و بومی مناطق شمالی جنوب آمریکا میباشد. با توجه به تعداد ویروس باید برای شروع درمان بیوبسی میشدم ولی به دلیل یک چیزی در کبد دکترم گفت بیوبسی برات خطرناکه و پیشنهادش اینه که بدون بیوبسی با توجه به سن بالای ۴۰ سال شروع به درمان با adefovir l.

نارسایی کبدی ناشی از هپاتیت A در بزرگسالان بالای 50 سال و در افراد مبتلا به سایر بیماریهای کبدی، شایعتر است. در برخی موارد، هپاتیت E حاد ممکن است باعث نارسایی حاد کبدی شود، وضعیتی که در آن کبد به طور ناگهانی از کار میافتد. به طور منظم ورزش کنید و به اندازه کافی بخوابید. مصرف بسیار زیاد چربی یا قند، یا نوشیدن بیش از اندازه نوشابههای گازدار و قهوه از جمله دلایل رایج در این زمینه هستند. خوردن غذاهای مناسب برای کبد مانند موارد زیر می تواند به کاهش آسیب های ناشی از بیماری های کبدی از جمله هپاتیت کمک کند. ساعت خواب روتین می تواند به سیگنال های بدن شما در زمان خواب مناسب کمک کند. روده را از توکسینها پاک میکند و به این صورت به عملکرد مناسب روده کمک میکند. این فرآیند مخرب با یک عملکرد بافتی که تعداد ماکروفاژها به شدت افزایش می­یابد، اتفاق می­افتد که وابسته به نفوذ ملایم سلولهای هتروفیل است.

با اینکه هپاتیت در این مناطق در کودکان نیز رخ میدهد، اما معمولاً دارای هیچگونه علامتی نبوده یا تنها مبتلا به بیماری خفیف و بدون زردی میشوند که تشخیص داده نمیشود. انسان تنها مخزن بیماری است بسیاری از آلودگی ها از فرم خفیف و بدون علامت ناشی می شود. وی تکمیل کرد: به منظور تشخیص هر چه سریعتر و جلوگیری از ابتلا سایر افراد، مبتلایان توسط همکاران معاونین بهداشتی پیگیری شده و آموزش های لازم برای بیماران و اطرافیان آنها داده می شود. تزریق واکسن هپاتیت a میتواند از بیمار شدن فرد جلوگیری کند. از طریق عطسه یا سرفه سرایت نمی کند. شوگر اپل قلبی شکل، مخروطی یا تخم مرغی شکل است و قطر آن 5 تا 12 سانتیمتر است و وزن هر میوه 113 تا 682 گرم میباشد. میوه ها بین 7-10 سانتیمتر قطر دارند. مقدار بالای منیزیم در کاستارد اپل برابر با نیاز بدن برای تعادل آب در بدن است و باعث از بین بردن اسیدها در مفاصل، کاهش علائم روماتیسم و آرتروز میشود. سطح بالای آهن موجود در کاستارد اپل باعث بهبود کم خونی میشود. مصرف منظم کاستارد اپل برای جنین بسیار مفید است و به توسعه مغزی آن کمک میکند. این بیماری در تمام دنیا به خصوص در کشورهای در حال توسعه شیوع فراوانی دارد و در بعضی از کشورها 100% کودکان زیر پنج سال مبتلا به این بیماری هستند.

علاوه بر موارد گفته شده، تب، زرد شدن سفیدی چشم، مدفوع زرد، خارش شدید پوست، گلودرد و یا بی اشتهایی شدید از دیگر نشانه های این بیماری خاموش هستند. آناتو یک جایگزین طبیعی برای رنگ آمیزی مصنوعی ترکیبات مواد غذایی به حساب میآید، اما مطالعاتی که بر روی این گیاه به عمل آمده مشخص کرده که در برخی افراد ایجاد آلرژیهای شدید میکند. گاهی هپاتیت حاد سیر کندی پیدا کرده و به هپاتیت مزمن تبدیل میشود. زنان باردار و سالمندان، افراد با سیستم ایمنی ضعیف و اشخاص مبتلا به بیماریهای مزمن کبدی ممکن است عفونتهای شدیدتری را تجربه کنند. از راههای تماس با پزشک خود جهت پرسیدن سوالات احتمالی اطلاع پیدا کنید. کافیست تا جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری به نکات گفته شده توجه کنید و در صورت مبتلا شدن به این بیماری، حتما از توصیههای پزشک خود بهره لازم را ببرید. جهت خرید بذر شوگر اپل به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.


|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ : پنج شنبه 12 مرداد 1402
نویسنده : khoram

متن آهنگ کی واسه باختن تا حالا بازی کرده کی به جز من سینا پارسیان

کی واسه باختن تا حالا بازی کرده کی به جز من!♫!
نقش بازنده رو واست بازی کرده کی به جز من!♫!

 

https://musicdel.ir/single-tracks/100650/


|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ : دو شنبه 2 مرداد 1402
نویسنده : khoram


یکی از نگرانی های رایج در بین مردم، نگرانی برای سلامت حافظه و عدم ابتلا به اختلالات حافظه است. در 50 سال اخیر با توجه به تغییر شیوه زندگی انسان، شاهد روند فزاینده بیماری های مرتبط با اختلالات حافظه بوده ایم و خود این موضوع باعث نگرانی مردم شده است. همچنین بسیاری از افراد حواس پرتی را به اختلال حافظه نسبت می دهند و به اشتباه فکر می کنند که بیماری دارند. از آنجایی که اختلال حافظه یک بیماری مستقل نیست و می تواند ناشی از ابتلا به بیماری های دیگر باشد، در این مقاله در مورد تشخیص اختلالات حافظه و نحوه تشخیص آن از حواس پرتی صحبت می کنیم و راه حل های کاملا علمی برای پیشگیری یا درمان اختلالات حافظه را به شما ارائه می دهیم.

اختلالات حافظه چیست؟

اختلال حافظه یک ناهنجاری مغزی است که در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شود که در ادامه توضیح داده خواهد شد و به حالتی اطلاق می شود که در آن اطلاعات، تصاویر، صداها و ... در حافظه ذخیره نمی شود و مشکلات حافظه یا پدیده ها به خاطر نمی آیند. اولین چیزی که باید در مورد اختلال حافظه بدانید این است که بفهمید چه تفاوتی با فراموشی یا از دست دادن توجه دارد. اگر در طول روز در معرض پدیده ها و اتفاقات مختلفی قرار بگیرید، احتمال لغزش حافظه شما وجود دارد. این بدان معناست که عملکرد حافظه مغز ما تحت تأثیر قرار نمی گیرد و تنها عاملی که در به خاطر سپردن یک رویداد وجود دارد، عدم تمرکز بر روی مشکل است. بنابراین فقدان ذهن حاضر یا عدم توجه به پدیده ها را نباید با اختلال حافظه اشتباه گرفت.

نکته دیگر برای درک بهتر اختلالات حافظه نحوه عملکرد حافظه است. همانطور که می دانید حافظه را می توان به سه قسمت تقسیم کرد: حافظه حسی، حافظه کوتاه مدت و حافظه بلند مدت. حافظه حسی فرآیند به خاطر سپردن تمام اطلاعاتی است که از طریق حواس پنج گانه به مغز منتقل شده است. حافظه کوتاه مدت حافظه موقتی است که برای یادآوری داده های اخیر که از طریق حافظه عاطفی به خاطر سپرده می شود استفاده می شود و حافظه بلند مدت مکانیسم کاملا متفاوتی با این دو نوع حافظه دارد.

تشخیص اختلال حافظه

محققان دریافته‌اند که میزان تحریک مغزی مورد نیاز برای فعال کردن حافظه بلندمدت ارتباط مستقیمی با سطح برانگیختگی عاطفی افراد دارد. به عبارت دیگر، هرچه یک رویداد یا داده بیشتر احساسات شما را برانگیزد، حافظه بلند مدت شما را بیشتر فعال می کند. به همین دلیل است که افراد رویدادهای مهم زندگی خود را با دقت بیشتری به یاد می آورند و معمولاً رویدادهای روزمره به راحتی فراموش می شوند. همچنین، این تحقیق نشان می دهد که افراد دارای برانگیختگی دوسوگرا یا برون گرایی عموماً حافظه بلندمدت بهتری نسبت به سایر افراد دارند. (البته این نتیجه دوم به بسیاری از عوامل دیگر نیز بستگی دارد.)

بنابراین تشخیص اختلال حافظه و انحراف حافظه از هنجارهای اصلی بر عهده متخصصان مغز و اعصاب است و افراد صرفاً به دلیل فراموشی برخی مشکلات روزمره نمی توانند خود را بیمار بدانند. برای مثال علائمی مانند هذیان، پرسیدن سوال پس از چند دقیقه و فراموش کردن پاسخ، احساس فشار مضاعف در روابط اجتماعی، فراموشی کلمات در حین صحبت، افزایش فشار مغز در هنگام استراحت و مواردی از این قبیل ممکن است نشان دهنده اختلال حافظه باشد. اما بسیاری از حواس پرتی های روزانه شما به دلیل بیماری یا اختلال نیست، بلکه صرفاً به دلیل عدم تمرکز و حضور ذهن است و با تمرینات ساده قابل حل است.

انواع اختلالات حافظه

اختلال حافظه ناشی از بیماری یا اختلال عملکرد مغز به جهات مختلفی خلاصه می شود و هر نوع اختلال حافظه منشأ و علت خاص خود را دارد. همچنین برای درمان هر فرد باید از روش های مختلفی استفاده کرد. بنابراین شناخت انواع اختلالات حافظه و عوامل ایجاد آن و بررسی علائم هر فرد بسیار مهم است. انواع از دست دادن حافظه عبارتند از:

بیماری آلزایمر

بیماری آلزایمر یکی از مهمترین عوامل از دست دادن حافظه است که بزرگترین ترس نسل جدید است. بیماری آلزایمر یک بیماری پیشرونده است که در آن پروتئین های موجود در سلول های مغز عملکرد خود را از دست می دهند و باعث آسیب به نورون های مغز می شوند. در نتیجه سلول های مغز به تدریج می میرند و به مرور زمان زوال عقل ایجاد می شود. اگرچه علت اصلی بیماری آلزایمر هنوز ناشناخته است، دانشمندان بر این باورند که ژنتیک، آسیب های روانی، رژیم غذایی، الکل، تنباکو و غیره. به عنوان دلیل ایجاد آن دلایل متعددی را در نظر می گیرند. علاوه بر این، علائم این بیماری عبارتند از:

زودباور

عدم اعتماد به دیگران

عادات خواب خود را تغییر دهید

احساسات غیر قابل کنترل

پارانویا

ناتوانی در استدلال در مورد رویدادهای روزمره.

توهمات بینایی و شنوایی

فراموشی وقایع اخیر و رجوع به وقایع گذشته

نقل شده؛ این علائم از بیماری خفیف تا شدید آلزایمر سفارش داده می شوند. البته شرایط فوق لزوماً به معنای بیماری آلزایمر نیست و می تواند در افراد طبیعی باشد. اما فردی که سابقه رفتارهای فوق را ندارد و به تدریج دچار این شرایط می شود باید به پزشک مراجعه کند.

زوال عقل عروقی

دومین عامل اصلی از دست دادن حافظه در جهان، زوال عقل است. زوال عقل یک بیماری نیست و به عنوان وضعیت عمومی زوال عقل یا بیماری روانی شناخته می شود. اما دمانس هموراژیک به وضعیتی اطلاق می شود که در آن مغز فرد به دلیل عدم تامین خون کافی و مناسب آسیب می بیند. این وضعیت می تواند به دلیل لخته شدن خون یا انسداد در رگ های خونی مغز رخ دهد. و علائم آن تقریباً مشابه علائم آلزایمر است. اگر مشخص شود که بیمار به بیماری عروق مغزی مبتلا است داروهای مورد استفاده با داروهای آلزایمر متفاوت است. و درمان در این مورد بستگی به نحوه باز شدن عروق مغز و بازیابی خونرسانی به مغز دارد.

زوال عقل پیشانی و گیجگاهی

این نوع آتروفی مغز که باعث اختلال در حافظه می شود، معمولاً زمانی رخ می دهد که لوب های پیشانی یا تمپورال مغز آسیب ببینند. این نوع اختلال حافظه می تواند کمی ترسناک تر از سایر شرایط باشد. از آنجایی که لوب گیجگاهی و پیشانی قسمت هایی از مغز هستند که مستقیماً با رفتار و گفتار مرتبط هستند، فردی که از این عارضه رنج می برد ممکن است رفتار و گفتار غیرعادی و غیرعادی داشته باشد. نشان دادن رفتارهای جنسی غیرطبیعی، استفاده از کلمات نامتعارف در جای نامناسب، فراموشی آداب اجتماعی و اخلاقی و ... می تواند از علائم این بیماری باشد. نوع شدید این بیماری می تواند باعث اختلالات گفتاری، اختلالات حرکتی، اختلالات تعادل و سایر مشکلات مشابه شود. از آنجایی که در حال حاضر هیچ درمان خاصی برای این اختلال وجود ندارد، معمولاً فقط علائم محیطی را می توان با داروهای ضد افسردگی و ضد تشنج کنترل کرد.

اختلال روانی مرکزی

اختلال شناختی یکی از انواع اختلالات حافظه است که می تواند ناشی از بیماری هایی مانند بیماری هانتینگتون، پارکینسون، پریون ها و ... باشد. و البته خود این اختلال نیز عامل بیماری آلزایمر است. به همین دلیل این نوع اختلال را یک اختلال متوسط ​​می دانند. افراد مبتلا به این عارضه ممکن است نتوانند احساسات خود و دیگران را درک و بیان کنند یا توانایی قضاوت، برقراری ارتباط و برقراری ارتباط با دیگران و حتی یادگیری را از دست بدهند. جدای از عوامل ذکر شده، دلایل دیگری مانند کم کاری تیروئید، کلسترول بالا، فشار خون، دیابت و افزایش سن نیز می تواند باعث کاهش متوسط ​​شناختی افراد شود.

فراموشی بدن لوی

زوال عقل با اجسام لوی یکی دیگر از اختلالات حافظه است که نوعی زوال عقل زیر قشری است و بارزترین علامت آن توهمات بینایی است. ابتدا این وضعیت با اختلال شناختی و سپس با پارکینسون اشتباه گرفته می شود. اما با یک اسکن مغز می توانید تشخیص دهید که هست یا نه. اولین علامت این مشکل پیچیده زوال شناختی و دومین علامت مشکلات فیزیکی مانند پارکینسون است. مراحل بعدی این بیماری منجر به اختلال شدید حافظه و توهمات بینایی می شود و اغلب، اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود، داروهای پارکینسون و آنتی بیوتیک ها می توانند به کنترل آن کمک کنند.

دلایل از دست دادن حافظه

شاید پاسخ سوال اصلی را پیدا نکرده باشید. چرا از دست دادن حافظه رخ می دهد و چگونه می توان از آن جلوگیری کرد؟ یکی از دلایلی که امروزه این مشکل و این نگرانی بیشتر از دیروز به چشم می خورد این است که حتی برخی از جوانان امروزی دچار اختلالات حافظه مختلف می شوند و سن شروع این بیماری 40 سالگی است. بنابراین مهم است که علل این عارضه را بشناسید و در هر سنی اقدامات لازم را انجام دهید تا سبک زندگی خود را تغییر دهید و در سنین بالا در معرض آن قرار نگیرید. در اینجا ما برخی از دلایلی که ممکن است شما از اختلالات حافظه مختلف رنج ببرید را برجسته می کنیم:

غذای نامناسب

عادات بد غذایی، مصرف مواد غذایی بدون ارزش غذایی، کمبود ویتامین ها و مواد معدنی یکی از عوامل اصلی زوال عقل در افراد مسن است. بنابراین با تغییر عادات غذایی و تامین مواد لازم بدن تا حدودی می توان از بروز این اختلالات پیشگیری کرد.

مصرف الکل و تنباکو

استفاده زیاد از الکل و تنباکو صدمات جبران ناپذیری به بدن انسان از جمله مغز وارد می کند. بنابراین در حال حاضر دلیل اصلی ابتلای جوانان به زوال عقل سوء مصرف الکل و مواد مخدر است.

عادت های بد در تجارت و فعالیت های اقتصادی

بسیاری از افراد در کار خود بار فشار روانی را به دوش می کشند. اما فکر نمی کرد که شرایط را تغییر دهد. استرس و تنش عصبی یکی از دلایل اصلی از دست دادن حافظه در سنین بالا است. بنابراین سعی کنید به هر طریقی از شر استرس و فشار عصبی خلاص شوید.

تومور مغزی

گاهی اوقات علت اصلی زوال عقل چیزی بیش از یک تومور در مغز نیست. وجود تومور سرطانی می تواند عملکرد مغز را مختل کند یا باعث تخریب آن شود. اگر سابقه درمان تومور مغزی دارید یا در این شرایط هستید، بهتر است برای بررسی برخی از انواع زوال عقل ذکر شده در این مقاله، آزمایش عملکرد مغز انجام دهید.

تصادف

رویدادهایی که به مغز انسان آسیب می رسانند (اعم از رویدادهای فیزیکی یا حوادث آسیب زا) می توانند باعث اختلال در حافظه بلند مدت شوند. توصیه می کنیم در صورت بروز حادثه ناگوار جسمی یا روحی، مغز خود را توسط متخصصان بررسی کنید. بسیاری از مردم عواقب رویدادها را نادیده می گیرند و مشکلاتی مانند افسردگی را نادیده می گیرند.

بیماری های عفونی

عفونت می تواند یکی دیگر از دلایل زوال عقل باشد. بسیاری از ما قدرت عفونت های داخل بدن را نادیده می گیریم و دوره ای از داروهای ضد عفونی نمی گذرانیم. این کار می تواند باعث ایجاد مقدار کمی عفونت شود که برای مدت طولانی در بدن باقی می ماند و می تواند زمینه ساز انواع زوال عقل باشد.

بیماری های قلبی عروقی

همانطور که در بخش انواع اختلالات حافظه توضیح دادیم، سیستم گردش خون به اندازه سیستم عصبی درگیر زوال عقل است. به همین دلیل داشتن فشار خون بالا، کمبود رگ های خونی و هر نوع اختلال در سیستم قلبی عروقی بدن، احتمال بروز مشکلات حافظه را در سنین بالا افزایش می دهد.

عامل ژنتیکی

یکی دیگر از دلایل مهم کاهش حافظه، ژنتیک است، اگر سابقه خانوادگی آلزایمر، پارکینسون، سرطان و ... دارید، توصیه می کنیم به متخصص مغز و اعصاب خود مراجعه کرده و با معاینات منظم از سلامت خود اطمینان حاصل کنید. به یاد داشته باشید که زمان تشخیص اولین کلمه در فرآیند مراقبت و درمان اختلالات حافظه است

خلاصه و نتیجه گیری

اختلالات حافظه با خطاها یا اختلالات حافظه متفاوت است. اگر فکر می کنید هر یک از علائم ذکر شده در این مقاله در شما یا عزیزتان وجود دارد، بهتر است زمان را از دست ندهید و در اسرع وقت به بهترین متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید. همانطور که در فصل انواع اختلالات حافظه اشاره شد، روش درمان هر نوع اختلال با دیگری متفاوت است و تشخیص صحیح در اینجا حرف اول را می زند. بنابراین سعی کنید تمام آزمایشات لازم را برای یافتن علت مشکل انجام دهید و سعی کنید فورا آن را درمان کنید. همچنین به یاد داشته باشید که تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی می تواند کمک زیادی به جلوگیری از کاهش حافظه کند.

لینک منبع: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-مغز-و-اعصاب-شیراز

 


|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید