تاریخ : شنبه 16 اسفند 1399
نویسنده : khoram

سفیر روسیه در ایران پاسخ رئیس جمهور این کشور به پیام رهبر انقلاب را تقدیم ولایتی مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب تقدیم کرد.

 

لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران در دیدار با علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب، پیام رئیس جمهور روسیه در پاسخ پیام مقام معظم رهبری که توسط قالیباف ارائه شد را تقدیم کرد.

ولایتی در ابتدای این دیدار، روسیه و ایران را دوستانی مهم و همسایه‌های پایدار خواند و قدمت همکاری‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و روابط استراتژیک بین دو کشور را عامل مهم استمرار مناسبات راهبردی دو کشور در حوزه‌های گوناگون دانست.

ولایتی تاکید کرد: روابط ایران و روسیه راهبردی با حفظ احترام متقابل است.

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به برخی تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفت: مناسبات منطقه‌ای و تحولات پیرامونی، باعث همکاری و  تعامل بیشتر تهران و مسکو شده است و رفت و آمد مقامات دو کشور در روند مناسبات و تقویت تعاملات حائز اهمیت است.

وی با اشاره به این که اقتضای روابط راهبردی، همکاری‌های موثر در حوزه بین الملل و در سطح منطقه‌ای است افزود: خوشبختانه  همکاری‌های ایران و روسیه با کشور سوریه که به دعوت مقامات آن کشور صورت گرفت کمک کرد تا در برابر دشمنان ان کشور که یک جنگ بین المللی را با حضور بیش از ۷۰ کشور تحمیل کرده بودند مقاومت کرده و پیروز گردد لذا این همکاری بین الملی بسیار موثر است ونمونه دیگر آن در مناقشه ارمنستان و آذربایجان محقق شد. شرایط کنونی منطقه به گونه‌ای است که دو کشور می‌توانند با هماهنگی‌ یکدیگر در عرصه‌های دیگر نیز حضور یافته و حتما همکاری‌ها کماکان گسترش یافته و متنوع‌تر ادامه خواهد یافت.

لوان جاگاریان سفیر روسیه هم که حامل پاسخ پوتین رئیس جمهور روسیه به پیام مقام معظم رهبری که چندی قبل توسط دکتر قالیبافرئیس مجلس شورای اسلامی به وی ارائه شده بود، ضمن تقدیم این پیام به دکتر ولایتی با ابراز خرسندی از روند رو به رشد و توسعه  روابط دو کشور گفت: تقویت و تحکیم روابط دو جانبه بین روسیه و ایران به قوام و تداوم مناسبات و همکاری‌های فیمابین انجامیده است   دو کشور قدم‌های موثری برای ارتقاء مناسبات برداشته‌اند.

در این دیدار طرفین ضمن تاکید بر توسعه همه جانبه روابط فی مابین در حوزه‌های دفاعی، نفتی، هسته ای، صنعتی، کشاورزی، توسعه تجارت و ... درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/


|
امتیاز مطلب : 141
|
تعداد امتیازدهندگان : 48
|
مجموع امتیاز : 48
تاریخ : شنبه 16 اسفند 1399
نویسنده : khoram
نخستین توئیتی که ۱۵ سال قبل در توئیتر منتشر شده اکنون برای فروش عرضه شده و قیمت آن به ۱۰۰ هزار دلار رسید.
 
 
                                                   نخستین توئیت تاریخ به حراج گذاشته شد


به گزارش تابناک به نقل از رویترز، جک دورسی مدیر ارشد اجرایی توئیتر، نخستین پیامی که در این پلتفرم منتشر شده را برای فروش عرضه کرده است. توئیت «اکنون حساب کاربری توئیترم را تنظیم کردم» (just setting up my twttr) را به عنوان یک امضای دیجیتال یگانه در یک وب سایت فروش توئیت ها عرضه کرده است. وب سایت مذکور Valuables by Cent نام دارد و توکن های غیر قابل تعویض دیجیتال (NFT) عرضه می‌کند.

توکن های غیرقابل تعویض در حقیقت فایل‌های دیجیتالی هستند که به عنوان امضای دیجیتال برای افرادی به کار می‌روند که عکس، ویدئو یا محتوای آنلاین دیگری را در اختیار دارند.

این توئیت در مارس ۲۰۰۶ میلادی در حساب کاربری دورسی منتشر شده و ساعت ۰۱:۲۵ دقیقه بامداد شنبه به وقت گرینوویچ قیمت آن به ۱۰۰ هزار دلار رسید.

قیمت‌های قدیمی این توئیت نشان می‌دهند توکن غیرقابل تعویض مذکور از دسامبر ۲۰۲۰ میلادی برای فروش عرضه شده است اما قیمت توئیت پس از آن بالا رفت که دورسی لینک وب سایت را در پیامی منتشر کرد.

این پیام ۱۵ ساله یکی از مشهورترین توئیت هایی است که تاکنون در پلتفرم منتشر شده است.

 
منبع: مهر

 

 

|
امتیاز مطلب : 176
|
تعداد امتیازدهندگان : 63
|
مجموع امتیاز : 63
تاریخ : شنبه 16 اسفند 1399
نویسنده : khoram

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمانشاه گفت : تنها هفت درصد دانش‌آموزان استان به شبکه آموزش دانش‌آموزان (شاد) متصل نیستند.

مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمانشاه با اشاره به تاثیرگذاری بالای برنامه‌های صدا و سیما در دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت، گفت : آموزش و پرورش برای موفقیت در اهداف خود به همکاری صدا و سیما نیاز دارد.

او گفت : از آنجایی که علم به تنهایی فساد می‌آورد و باید در کنار تعلیم، تربیت هم قرار داشته باشد، صدا و سیما می‌تواند نقش مهمی در دستیابی به اهداف پرورشی دستگاه تعلیم و تربیت داشته باشد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمانشاه با اشاره به همراهی خوب صدا و سیمای مرکز کرمانشاه با آموزش و پرورش در حوزه تولید محتوا در شرایط کرونایی، افزود: استان کرمانشاه در جریان کرونا جزو معدود استان‌های کشور بود که با همکاری صدا و سیما توانست در حوزه تولید محتوا ورود کند.

او با اشاره به حضور قریب ۹۳ درصدی دانش آموزان استان کرمانشاه در شبکه آموزش دانش آموزان (شاد)، افزود: هم اکنون از مجموع بیش از ۳۲۰ هزار دانش آموز استان ۳۰۳ هزار نفر آن‌ها به صورت روزانه در شاد حضور دارند و تنها نزدیک به هفت درصد دانش آموزان استان متصل به شاد نیستند.

یزدان پناه سپس با اشاره به تلاش‌های خوب صورت گرفته در استان پس از زلزله بزرگ سال ۱۳۹۶ در حوزه ساخت و ساز مدارس آسیب دیده، ادامه داد: در این زلزله ۷۸ مدرسه استان کرمانشاه دچار خسارت شد که امروز آمار مدارس ساخته شده در استان به ۳۰۰ مدرسه، یعنی چهار برابر مدارس آسیب دیده رسیده است.

او گفت: در حالی که هنوز ۱۳۰۰ روز از زلزله نگذشته در استان کرمانشاه ۱۳۰۰ کلاس درس ساخته شده که این یعنی به ازای هر یک روز بیش از یک کلاس درس در استان ساخته شده است.

او با اشاره به بالا رفتن سرانه فضای آموزشی مدارس استان در پی ساخت و ساز‌های پس از زلزله، گفت: هم اکنون سرانه فضای آموزشی مدارس شهرستان‌های سرپلذهاب و قصرشیرین در حال نزدیک شدن به سرانه جهانی است، ضمن اینکه مدارس این مناطق از نظر برخورداری از سرانه فضای آموزشی در کشور رتبه اول را دارند.

یزدان پناه افزود: در جریان ساخت و ساز‌های پس از زلزله هفت صدم درصد به فضا‌هایی آموزشی استان اضافه شده که برای رسیدن به این عدد در شرایط معمول ۱۲ سال زمان نیاز بود.

در حوزه آسیب‌های اجتماعی نگرانی‌های زیادی داریم

سید مجتبی موسوی معاون پرورشی، فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی نگرانی‌های زیادی داریم، گفت: امیدواریم با همکاری صدا و سیما بتوانیم مانع از بروز آسیب‌های اجتماعی در پی دسترسی بیشتر دانش آموزان به فضای مجازی شویم.

او افزود: برای توانمند کردن دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی باید کارگاه‌های مهارت‌های زندگی را راه انداخته و دانش آموزان را برای مراقبت از خود در برابر آسیب‌های فضای مجازی توانمند کنیم.

او خواستار استفاده صدا و سیما از ظرفیت دانش آموزان نخبه و مستعد به ویژه در حوزه‌های قرآنی شد و گفت: صدا و سیما می‌تواند با معرفی این چهره‌های قرآنی نقش مهمی در قرآنی‌تر کردن فضای جامعه ایفا کند.

تشدید افزایش اضافه وزن و چاقی در بین دانش آموزان

ماشالله پروین معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به بالا رفتن میزان چاقی و اضافه وزن در بین دانش‌آموزان به دلیل یکجانشینی‌و خانه نشینی‌های دوران کرونا، گفت: تا قبل از شیوع کرونا میزان چاقی و اضافه وزن در بین دانش آموزان ۲۱ درصد بود که هم اکنون به ۳۱ درصد رسیده است.

او افزود: تا قبل از کرونا دانش‌آموزان دختر چاق‌تر از پسر‌ها بودند که هم اکنون آمار‌ها می‌گوید پسر‌ها چاق‌تر از دختر‌ها شده اند.

او با اشاره با اجرای طرح کنترل وزن و چاقی (کوچ) برای جلوگیری از چاق‌تر شدن دانش‌آموزان در شرایط کرونایی گفت: از صدا و سیما انتظار داریم با توجه به در خانه بودن دانش آموزان خانواده‌ها را با طرح کوچ آشنا کرده و نگذارند آمار چاقی در بین دانش آموزان بالا برود.

به همراهی صدا و سیما برای هدایت تحصیلی درست دانش‌آموزان نیاز داریم

محمدرضا بسامی معاون آموزش متوسطه اداره کل اموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت همراهی صدا و سیما برای دستیابی به اهداف آموزش و پرورش در حوزه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، گفت: تا قبل از مدیریت تیم فعلی آموزش و پرورش استان ۶۷ درصد دانش‌آموزان استان در فرآیند هدایت تحصیلی به سمت رشته تجربی گرایش داشتند و همین موضوع جمعیت زیادی از دانش آموزان را پشت سد کنکور نگه می‌داشت که پیامد‌های زیای مثل افسردگی داشت، در حالیکه این میزان با تلاش‌های صورت گرفته به ۴۲ درصد رسیده و این یعنی از گرایش غیرعلمی و غیراصولی ۲۵ درصد دانش آموزان به سمت رشته‌های تجربی جلوگیری شده است.

بسامی ادامه داد: در تلاشیم تا دانش آموزان را به سمت تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای سمت و سو داده و در این راستا هم تاکنون موفق به افزایش گرایش دانش آموزان به رشته‌های فنی و مهارتی از ۲۶ درصد به ۳۱ درصد شده ایم.

او اشاره‌ای هم به موفقیت‌های آموزش و پرورش استان در حوزه کنکور در سنوات اخیر داشت و گفت: در چند سال اخیر صعود چهار پله‌ای را در کنکور داشته ایم و وضعیت بهتر شده، اما با همکاری صدا و سیما می‌توانیم در این حوزه موفق‌تر عمل کنیم.

انتهای پیام/د

 

 
 

|
امتیاز مطلب : 188
|
تعداد امتیازدهندگان : 68
|
مجموع امتیاز : 68

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید